Tämä fitness-urheilija Lauri Kaliman crossfit-treeni kuormittaa koko kroppaa ja sopii kiireiselle, joka kaipaa harjoittelulta tehokkuutta.

Fitness-urheilijan ja tuoreen bloggaajan Lauri Kaliman crossfit-treeni sopii kiireisimmällekin liikkujalle, joka kaipaa harjoittelulta tehokkuutta. Viisi liikettä, kolme kierrosta, ja päivän treeni on tehty!

Treenaa näin

➤ Tee kaikki viisi liikettä putkeen. Pidä kierrosten välillä 4-5 minuuttia taukoa.

➤ Tee yhteensä kolme kierrosta.

1. Kelkan työntö

➤ Työnnä kelkkaa 30 sekuntia, painojen kanssa tai ilman.

➤ Myös treenikaveri voi hypätä kelkan kyytiin painoksi.

2. Varpaat tankoon

➤ Roiku tangossa ja nosta jalat ylös tankoon.

➤ Tee 15 toistoa.

➤ Saat halutessasi helpotusta, kun nostat polvet rintaan koukistettuna.

➤ Liike on tehokas vatsalihaksien vahvistaja.

Lue myös: Liiku lomalla rennosti – 6 vinkkiä

3. Etukyykky

➤ Pidä selkä suorana, kun lähdet vetämään tankoa. Pidä paino lähellä vartaloa.

➤ Tee 15 toistoa.

➤ Jalat tekevät työn. Liike tuntuu reisissä ja pakaroissa.

4. Leuanveto ristiotteella

➤ Ota tangosta ristiote. Vedä leukoja vuorotellen tangon molemmille puolille.

➤ Tee yhteensä 15 leukaa.

➤ Saat halutessasi helpotusta kiepauttamalla kuminauhan tangosta jalan alle.

➤ Liike kehittää selkää, olkapäitä ja hauiksia.

5. Yhden jalan maastaveto

➤ Vie jalka taakse samalla kuin ylävartalo kallistuu eteenpäin. Pidä paino lähellä kroppaa.

➤ Tee 15 toistoa per jalka.

➤ Voit tehdä liikkeen myös kahvakuulien kanssa.

➤ Liike tuntuu pakaroissa sekä alaselässä

ja kehittää tasapainoa.

Tutustu Lauri Kaliman Jumppakaverit-blogiin täällä.

Vaatteet: Niken t-paita 49,90 e, shortsit 71,50 e ja kengät 143 e, Stockmann (puh. 09 1211).

 

Lue myös:

Koko vartalon tehotreeni – vie puntit kävelylle

Toimivatko kompressiosukat? Nämä urheiluvaatteet vaikuttavat oikeasti urheilusuoritukseen

Miten liikunta auttaa stressinhallinnassa?

Kaipaatko kunnon tuloksia treeneistä? 7 sääntöä jatkuvaan kehitykseen