kaupallinen yhteistyö

Laakkonen on avannut pääkaupunkiseudulla BMW-asiakkaille vaivattoman 24/7-automaattihuoltopalvelun.

Autohuolto helpottuu tulevaisuudessa. Uusi palveluautomaatti on tehnyt BMW-huollosta vaivattomamman ja sama palvelu on tulossa myöhemmin myös muihin Laakkosen automerkkeihin!

Autohuolto, joka vastaa asiakkaiden tarpeisiin

Laakkonen on avannut lokakuun puolivälissä kahteen BMW-myymäläänsä, Espoon Olarinluomaan ja Helsingin Herttoniemeen BMW-asiakkaita palvelevan vaivattoman huoltoautomaatin.

– Palvelun kehittäminen on lähtenyt asiakkaan tarpeista. Autohuolto ei ole oikein muuttunut miksikään vuosien saatossa ja nyt oli aika tehdä asialle jotain, Laakkosen jälkimarkkinointijohtaja Simo Ahlgren sanoo.

Autohuolto on toiminut jo vuosia siten, että asiakas varaa ajan etukäteen, jonottaa huollon tiskillä palveluneuvojalle ja jättää autonsa huoltoon. Sama toisinpäin illalla, kun huolto on tehty.

Uuden palveluautomaatin ansiosta autoa huoltoon jätettäessä ja noudettaessa ei tarvitse jonottaa lainkaan. Asiakas tuo ja noutaa autonsa, silloin kuin itselle se parhaiten sopii.

– Esimerkiksi BMW-puolella meillä on paljon yritysasiakkaita, joille auton huolto ei ole niin kiinnostava aihe. Mietimme, että miten voisimme muuttaa huoltopalvelun asiakkaalle mahdollisimman helpoksi, Ahlgren sanoo.

Syntyi Laakkosen BMW 24/7 -palveluautomaatti, johon asiakas voi huollon varattuaan tuoda autonsa avaimet. Kun asiakas kertoo huoltoa varatessa haluavansa käyttää BMW-palveluautomaattia, saa hän matkapuhelimeensa tekstiviestillä tarvittavat koodit avaimen jättämiseen ja noutoon. Jos huollon sijaisauto on varattu etukäteen, asiakas saa samalla käynnillä samasta boksista huollon sijaisauton avaimet ja voi myös hyväksyä työmääräyksen.

Kun auton huolto on valmis, asiakas saa siitä ja huollon hinnasta tekstiviestin. Tämän jälkeen hän voi käydä hakemassa autonsa huollosta. Avain löytyy automaatista ja maksaminenkin tapahtuu maksupäätteellä. Yritysasiakkaille tämä on vielä helpompaa, käytännössä huoltoautomaatilla käydään vain hakemassa ja luovuttamassa auton avaimet.

– Lisäksi meillä on tarjolla vieläkin vaivattomampaa palvelua, sillä käymme tarvittaessa hakemassa asiakkaan auton huoltoon kotona, Ahlgren sanoo.

Huollon noutopalvelu toimii tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla.

autohuolto

Huoltoautomaattipalvelu leviää myös muualle

Koska BMW 24/7 -huoltoautomaatti on vielä varsin tuore, asiakkailta ei ole vielä tullut suoranaista palautetta. Ahlgren on kuitenkin testannut palvelun ideaa omassa tuttavapiirissään ja palaute on ollut varsin varaukseton.

– Tuttavani ovat sanoneet alkavansa käyttää palvelua, Ahlgren iloitsee.

Huoltopalveluautomaatti toimii tällä hetkellä vain kahdessa pääkaupunkiseudun BMW-liikkeessä, mutta jatkossa huoltopalveluautomaattia lähdetään viemään suurimpiin kaupunkeihin, varsinkin sinne, missä Laakkosella on paljon yritysasiakkaita.

– Raisioon olemme tätä viemässä, Herttoniemessä meillä on monimerkkitalo, johon sitä laajennamme ja Tampereen Volkswagen– ja Audi-asiakkaiden suuntaan myös, Ahlgren toteaa.

Nyt BMW 24/7 -huoltoautomaatti toimii toistaiseksi tekstiviestillä, jatkossa se yhdistetään Laakkosen tulevaan älypuhelinapplikaatioon.

Laakkonen Porvoon huoltoajankohtia on myös tänä syksynä laajennettu, asiakas voi huollattaa autonsa Laakkonen Porvoon toimipisteessä nyt arkipäivisin klo 7–21 välisenä aikana. Asiakkaille tämä tarkoittaa joustavampaa palvelua, kun huolto on myös ilta-aikaisin avoinna. Laakkonen Porvoossa toimivat Audi-, Ford-, Nissan-, Škoda-, Subaru– ja Volkswagen-merkkihuollot.

Varaa BMW-huolto verkossa tai puhelimitse numerosta 010 633 0633 ja kerro asiakaspalveluumme, että haluat käyttää BMW-palveluautomaattia ja varata huoltoajan.

Lue myös: